E. komercijos ir Web sprendimų dešimtmetis mažiems: tai padeda užaugti

UAB INATO
UAB INATO

Publikuota: spalis 13, 2022 | 11:23

Kokių interneto svetainių ir elektroninės komercijos sprendimų reikia smulkiajam verslui, nedidelėms nevyriausybinėms organizacijoms ir kitiems mažiesiems? Ką jie galėtų sau leisti ir kurie iš tokių sprendimų tikrai apsimoka? Šį rudenį dešimties metų sukaktį švenčianti e. komercijos ir Web sprendimų profesionalų komanda, susibūrusi po INATO prekių ženklu, savo patirtį apibendrina štai kaip: tokie sprendimai mažiems padeda užaugti. Įžvalgomis apie 10 metų šuolį kartu su kolegomis programuotojais dalijasi INATO vadovas Karolis Bauba.

Pirmieji individualūs užsakymai – 2006-aisiais

„Pirmosios INATO užuomazgos siekia 2006 metus – viskas prasidėjo nuo man skirtų nedidelių užsakymų padaryti įmonėms Web puslapiukus“, – sako K. Bauba.

Pasak jo, tuo metu dar nelabai buvo skaitmeninių Web konstruktorių platformų, kuriose mažas verslas galėtų pats susikurti puslapį. Tuo tarpu puslapių kūrimas didesniems verslams kainuodavo kosminius pinigus. Mažieji turėjo ieškoti kitokių išeičių. Kadangi tuo metu nebuvo didelės pasiūlos, padedant rekomendacijoms gana greitai ir susidarė pirmasis INATO klientų ratas.

„Jau 2012 metais rekomendacijų ir jomis pagrįstos individualios veiklos modelis iš hobio virto verslu – taip atsirado UAB INATO“, – prisimena įmonės vadovas.

Jis taip pat atkleipia dėmesį, kad kai kam klaidinančių asociacijų galintis sukelti įmonės vardas nėra niekaip susijęs nei su karyba, nei su politika. K. Bauba prisipažįsta: jis visą gyvenimą buvo matematikas, tad tai atspindi ir jo sukurto paslaugų verslo pavadinimas. Matematikos terminu ATO įvardijamas itin mažas skaičius(10-18), o IN – tai tiesiog interneto svetainę nurodanti santrumpa. Tad taip ir derėtų šifruoti: interneto svetainė mažiems ar, kitaip sakant, maža interneto svetainė. Laikui bėgant INATO įgijo papildomą reikšmę – kad ji, kaip organizacija, itin detaliai (ATO) išsigrynina ir išanalizuoja veiklą ir sukuria interneto svetainę (IN).

Pagreitį suteikia rekomendacijos ir partnerystės

Pasak INATO vadovo, daugelis mano, kad šioje veikloje yra sunkiausia rasti programuotojų, tačiau per veiklos dešimtmetį išryškėjo ir kitos svarbios šiame veiklos segmente veikiančio smulkaus verslo aplinkybės ir santykiai.

„Svarbiausia – rekomendacijos ir partnerystės, be jų neįmanoma deramai prižiūrėti verslą ir jį vystyti, nes kitaip visą laiką teks skirti pardavimams, o klientų poreikiams ir lūkesčiams tenkinti neliks laiko. Tad geriausia, kai nemaža dalis klientų ateina per partnerius ar rekomendacijas“, – sako K. Bauba.

Jis taip pat pabrėžia, kad INATO veiklos modelis paremtas stipriu branduoliu ir partnerystėmis aplink, todėl išlaikomas nedidelis įmonės viduje dirbančių žmonių skaičius, tačiau itin platus įvairių partnerių ratas. Istoriškai įmonė vienu metu turėjo net porą biurų Lietuvoje, taip pat dar ir nuotoliniu būdu dirbančius kolegas. Tad šiuo metu išpopuliarėjęs darbas nuotoliniu būdu INATO praktikoje buvo naudojamas iš esmės nuo pirmosios įmonės gyvavimo akimirkos.

Sėkmės istorijos su nemiegotomis naktimis

INATO sėkmės istorijų – ne viena, o viena įsimintiniausių K. Baubai, – bendradarbiavimas su „Goodyear”. Su šiuo prekių ženklu įmonė pradėjo dirbti apie antruosius ar trečiuosius įmonės gyvavimo metus. „Pradėjome nuo dabar daug kam žinomos 100 procentų sėkmės garantijos Baltijos šalyse, laikui bėgant bendradarbiavimą išplėtėme į septynias šalis, o svarbiausia, visi projektai buvo kompleksiniai Web produktai“, – pasakoja K. Bauba.

Dar viena išskirtinė istorija – projektas su maisto papildų klientu, su juo INATO vystė projektą 13-oje šalių, tarp jų buvo Armėnija, Vietnamas, o integracijos apėmė Prancūzijos mokėjimų, Vokietijos logistikos sistemas. „Ne tik skirtingos sistemos, bet netgi požiūriai skyrėsi, tad buvo nemažai iššūkių ir nemiegotų naktų – ir ne todėl, kad vėluotume, o tiesiog dėl laiko skirtumų“, – prisimena K. Bauba.

Kaip rodo INATO patirtis, dažnai sulaukiama klientų, kurie turi tik viziją, ko nori, tad dar vienas svarbus žingsnis – išsiugdyti klientų pasitikėjimą specialistais. Tuomet profesionalai gali geriausiai savo žinias pritaikyti praktiškai, o klientui nepagrįstų klausimų nekyla. „Tai – išties įdomu: paversti viziją produktu“, – sako K. Bauba.

Pamokos: lūkesčiai turi atitikti realybę

Programuotojų pasaulyje iššūkių taip pat neretai pasitaiko – pradedant nuo kainų nustatymo iki klientų lūkesčių įgyvendinimo. Visgi sunkiausia – pagrįsti klientams, kodėl kainos – tokios, kokios yra. „Web sprendimai yra IT produktai, o programavimas niekada nebuvo pigus dalykas, kai kalbame apie Web sprendimus, kurie iš tikro generuoja rezultatą bei optimizuoja užsakovo procesus“, – atkreipia dėmesį K. Bauba.

INATO specialistai atkreipia dėmesį į nemažą dalį atvejų, kai užsakovai kreipiasi su tikrai įdomiu projektu, potencialiai gero Web produkto poreikiu, tačiau visiškam projekto išvystymui reikėtų gerokai didesnio biudžeto, nei klientas gali išleisti. Tad net ir sutarus, kad tiek norimų funkcionalumų sąrašas, tiek planuotas biudžetas bus išpildyti, dažnai lūkesčiai prasilenkia su realybe. Neretai klientas vis tiek neatsitraukia nuo galutinio produkto vizijos, o projektą įgyvendinantys specialistai, nenorėdami nuvilti užsakovo, tą viziją įgyvendina, patirdami asmeninius nuostolius.

„Panašūs atvejai – tai pamoka tiek mums, tiek užsakovams – atidžiau išklausyti vieni kitus, išgirsti ir suderinti lūkesčius su realybe“, – patirtimi dalijasi K. Bauba.

Įgalina verslą augti

„Dažnai kurdami Web’us, prisiliečiame ir prie pačios veiklos organizavimo bei optimizavimo. Tad, palyginti su kitais panašių paslaugų tiekėjais, mūsų įmonės specialistai suteikia klientams galimybę koncentruotis į savo veiklą, tuo pačiu metu padėdami verslui augti. Nesuklysiu pasakęs, kad ir šiandien, ir vakar, ir rytoj pagrindinis INATO tikslas – padėti verslams augti, išnaudojant Web sprendimus pardavimams optimizuoti, pasikartojantiems procesams automatizuoti bei paverčiant vizijas ir norus į parduodančius produktus“, – teigia K. Bauba.

„Savo klientams siunčiame žinią: neleiskite, kad e. komercijos ir Web sprendimų kūrimas blaškytų jus – koncentruokitės į verslą. Mes startuojame su tuo, ko jūsų klientams dabar reikia, bet tuo pačiu metu mūsų sukurti sprendimai galės taip pat sėkmingai augti, kaip ir jūsų verslas, kad ir eksponentiškai“, – sako INATO vadovas K. Bauba.

Sutinku
Uždaryti